,,Ważne, by mieć swój cel i prosto trzymać ster”

Śpiewała Zdzisława Sośnicka w jednej ze swoich piosenek. W pełni się pod nimi podpisuje, ponieważ swoje cele właśnie osiagnąłem.

Powrót na scenę artystki, dla mnie związany jest z trzema nagrodami, które zdobyłem w konkursach.

Zdjęcie z dedykacją, wybrana płyta z dedykacją oraz cała Antologia złożona z 9 płyt, którą wygrałem w konkursie organizowanym przez Kino Polska Muzyka.

Jest to dla mnie bardzo ważny akcent i pamiątka. Dlatego pragnę się z Wami tym podzielić.

Obrazek

Uzasadnieniem dlaczego mi należy się – w tym przypadku płytka z autografem – stał się mój wiersz.

Otrzymałem dwypłytowy album ,,Odcienie samotności”. Cieszę się ogromnie.

Oto wiersz:


Antologia to dla fana
Cenna rzecz i niesłychana
W pudełeczku oprawionych
Dziewięć płyt niezastąpionych…
W każdej z nich jest dźwięk zaklęty
Jakby z czasu ram wyjęty
Znany wszystkim nam z winyli
Aby wieczory umilić…
Sto osiemnaście utworów
Pełnych charyzmy, zadziorów
I ekspresji niewątpliwie
Której łaknę tak żarliwie…
Teraz dokonam przekroju
Nagrań, które mi spokoju
Dostarczają i radości,
Wzruszeń – aż do szpiku kości…
Słodkie ,,Tak będzie jak chcesz”
Dla mnie niczym pierwszy wiersz
O beztroskim zakochaniu
Oraz o ustępowaniu
Które w każdym związku trwałym
Jest składnikiem doskonałym
,,Śpiewam dzień” to z drugiej płyty
Utwór, którego odkryty
Sens, po latach we mnie dojrzał
Bym na życie lepiej spojrzał
I mógł śpiewać sobie stale
,,Mój czas przede mną – idę dalej”
Pełen pytań ten świat cały
Lecz nikt nie jest doskonały
Setki myśli do mnie lgną
,,Z czego chmury w niebie są”
A nie błądzi ten kto pyta
To zasada znakomita
Ponad wszystko spokój cenię
Kilka słów o tym zamienię
,,Dziwny kraj” oraz ,,Cinema”
Kiedy słucham – świata nie ma
Liczy się ten głos magiczny
Piękno dźwięków bardzo licznych
Kołysanki najpiękniejsze
Memu sercu najcenniejsze
Kiedy jednak świat zawodzi
Inną drogą niż ja chodzi
Oraz łamie me zasady
A ja już nie daję rady
,,Obca gra” mnie nakieruje
Że najlepiej to smakuje
Wiara w swoje własne siły
Ideały, które były
Wciąż od wieki wieków w modzie
By życ z sobą samym w zgodzie
Antologia całość tworzy
Aby w nasze serca włożyć
Prawdę, spokój i wrażliwość
Radość, szczęście oraz miłość
Stąd napiszę to nieskromnie
Niech nagroda wpadnie do mnie…

 

Konkurs na stronie Kino Polska Muzyka dotyczył tego, by ze słów zwrotki piosenki Aleja Gwiazd ułożyć nową zwrotkę.

Oryginalnie brzmi to tak:

Jabłko i grzech – tak musi być,
Wojna i śmiech zaraz po niej…
Zieleń i brąz, płomień i dym,
żebrak i król w koronie…
Słońce i grad, po nocy dzień,
światło i mrok ramię w ramię,
szampan i kac, po życiu sen
I nic ci już nie ostanie…

Ja z tych słów ulożyłem zwrotkę, która najbardziej przypadła organizatorom kunkursu. Oto ona:

Aleją dziś biegniemy w dym
Jabłko i szampan pod ramię
Zaraz wojna i nic nie ostanie
W niej grzech i mrok
Bóg musi być daleko
Sen pod niebem gwiazd
Światło gwiazd po dzień
Tak żyjemy…

Dzięki temu Antologia wpadła w moje ręce!!

maxresdefault

Hmm.. teraz nie pozostało mi nic innego jak uścisnąć dłoń tej wspaniałej artystki, której powrót dostarczył mi aż tyle pieknych wrażeń i niespodzianek.

 

Skomentuj

